Pages

Slider

Onni

perjantai 8. kesäkuuta 2012

Lillukka haastoi minut pohtimaan asioita, joista minulle tulee hyvä mieli. (Sori, että haasteeseen vastaaminen on hivenen kestänyt..) Onnellisuuden lähteitä tulee luetella kymmenen pykälän verran. Mua on viime aikoina taas vituttanut, jotenkin ylettömän paljon, joten tällaisen listan tekeminen tulee tarpeeseen, ettei unohdu perusasiat. Mikään ei oikeasti ole huonosti ja lopulta listaa olisi jatkunut paljon kymmentä kohtaa pitempäänkin. Ja kaikki asiat listalla on ihan arkisia, arki on iloinen asia.

Kesä
Ensimmäinen kesä ikiaikoihin kun en ole töissä. Yksinkertaisesti parhautta. On mulla kesäloma toki aina ollut, yleensä elokuussa. Mutta kesä ilman stressiä tuntuu melkein uskomattomalta. Mulle on ihan sama mikä sää on (paitsi kyllä pitää helteenkin jossain vaiheessa tulla), mä vaan nautin!



Wilson
Aikamoinen typeryys, olishan se outoa, jos se ei tekis mua onnelliseksi. Se ei myöskään vituta mua koskaan ollenkaan, toisin kun lähes kaikki muut asiat.
Mutta miten iloinen olenkaan kun Wilson oppii uusia taitoja ja kasvaa koko ajan, äidin murulapsi.



 



































Neulontakerho
Ihan mahtavuutta, että meiltä löytyy aikaa nähdä joka viikko ja vähän neuloa tai virkata yhdessä. Neulominen noin ylipäätäänkin on sellaista hyvän mielen puuhaa, kuten oikeestaan kaikki muukin käsillä tekeminen.



 



































Parveke
Muutettiin tähän asuntoon elokuussa kaksi vuotta sitten, ekana talvena partsilla oli matto, joka homehtui, ja jouluvalot. Viime keväänä, just ennen pääsiäistä, heitin maton mäjelle ja hain Honkkarista puurallit. Ehdin fiilistellä niitä ja niiden ihanaa uuden puun tuoksua muistaakseni 5 päivää. Toisena pääsiäispäivänä avasin partsin oven ja tuoreen puun haju oli muuttunut kuvottavammaksi asiaksi mitä kuvitella saattaa, alkoi raskauspahoinvointi. Mun kotona ollessa partsin oven avaaminen oli ehdottomasti kielletty oikeestaan koko kesän. Tunnen vielä yli vuodenkin päästä puun tuoksussa sen sävyn, joka minua alkuraskaudesta etoi.
Mut asiaan! Nyt partsilla on sohva (joka varmaan kans homehtuu), pöytä ja pari tuolia. Istutetttiin kukkia ja mansikka. Siellä on ihanaa, istutaan siellä ilta-auringossa usein koko perhe. Ja sohvannurkassa on ihanaa neuloa ja virkata.



Plants vs. Zombies
Pelaan sitä joka ilta iPadilla. Pakko kerätä kolikoita ja suorittaa tehtäviä. Lukeminen voisi olla kehittävämpi iltarutiini, mutta just tästä pelaamisesta tulee mulle erityisen hyvä mieli. :D

Silittäminen
Antoisinta puuhaa ikinä. Vielä kun sais tehdä sitä niin, että kukaan ei ihan varmasti keskeytä.

Helsinki
Kyllä, pidän Helsingistä sit kuitenkin kovin (sen tarkemmin selittämättä). Tämä kotikaupunkini on täynnä ihan mielettömän hienoja juttuja.



Joulu
Tämän matkin Lillukalta, se ei ehkä muuten näin keskellä kesää olisi tullut mieleeni. Olen ehdottomasti jouluihminen, kaikessa joulun ihanassa kaupallisuudessa. :) Olen piinkova pakana, joten mua ei yhtään kiinnosta, että jotain Jeesusta siinä pitäis juhlia. Mä rakastan sitä tunnelmaa, tuoksuja valoja ja värejä. Mä alan odottaa joulua lokakuussa ja ns. virallinen joulunodotus alkaa meillä marraskuun 1. päivä. Ihanaa aikaa!

Mun pitkäaikainen ja intohimoinen harrastus, joka tosin on pitkään tuntunut jotenkin puulta. Viime päivinä on taas ollut hyvä mieli ruokaa tehdessä. On myös tosi hauskaa pohtia, miten Wilson voisi syödä meidän vanhempien kanssa periaatteessa samaa ruokaa.



Mustikoiden poimiminen
Ihan mahtavuutta kökkiä metsässä poimurikourassa ja suunnata mättähältä mättähälle marjan kuvat silmissä. Pitää malttaa heinäkuun loppuun. Ja syödä viime vuoden marjat sitä ennen pois.

3 kommenttia

  1. Ihania vastauksia ja hauskinta oli huomata, että MÄ olisin voinut matkia sulta nuo kaikki ... Wilsonin tilalle omassa listassa laittaisin Siisselin ja samaiselle listalle voisin kyllä listata myös Wilsonin, sen verran suloinen pörrötukka se on ♥

    VastaaPoista
  2. :)
    Ehkä vielä tässä viikonlopun aikana vastaan siihen toiseenkin haasteeseen.

    VastaaPoista
  3. En ole ennen huomannut sun tätä blogia. Tää on ehkä jopa parempi kuin ruokablogi, koska siitä tulee aina nälkä :D

    Mä olen ihan liikkiksenä kun "Tykkään Helsingistä" kohdasta. Helsinki on ihana ja onneksi olen myös työn puolesta saanut vakuutella ihmisille sen ihanuutta. Ja onneksi saan kohta sitä ihanuutta melkein niin paljon kuin jaksan, melkein.

    VastaaPoista

Blogger Template created by Photographic Elements