Pages

Slider

Tervetuloa syksy!

sunnuntai 2. syyskuuta 2012

Se on syksy nyt, alkoi eilen ihan mahdottomalla syysmyrskyllä. Että tervetuloa vaan, minä olen valmis!
En ole syksyihminen. Vaikka kuinka yritän riipiä iloa samoista asioista kuin syksyihmiset, kipakoista aamuista, sateista, kynttilöistä ja uusista aluista, niin ei vaan onnistu. Vituttaa tarpoa kaatosateessa pimeessä aamulla töihin loisteputken alle palelemaan ja kun mitään ei näe ilman et joka lamppu himassakin lyysaa aamusta iltaan enkä just ajatellut aloittaa uutta harrastusta eikä ole uutta lukujärjestystäkään noudatettavana. Eniten syksyssä ahdistaa, että se vaan rysähtää käyntiin yks kaunis aamu ja on sit siinä. Miksei kevät koskaan ala samalla rytinällä?
Mutta mutta. Tänä syksynä olen ehkä ekaa kertaa ikinä valmis syksyyn, tuntuu kivalta, että vuodenaika vaihtuu. Ihan oikeesti kiva kaivaa esiin pipot ja villasukat. Ja kutimet, uusia pipoja ja kaulaliinoja kaivataan. Jospa tänä syksynä neulois oikein villapaitojakin, ainakin Wilsonille. Nukkumaan käyvä luonto ilahduttaa eniten, onneksi minulla on tänä syksynä tarpeeksi aikaa samoilla metsäpoluilla tutkimassa, miten kasvit ja eläimet valmistautuvat tulevaan talveen, siitähän syksyssä on kyse.
Ja hei, syksyllä joulu on lähellä!

2 kommenttia

  1. Mä jaan tuon täysin sun kanssa. Vaikka olenkin syntynyt syksyllä, ei se tee mustaan yhtään enempää syksyihmistä. Mä tykkään pimeistä illoista, kynttilöistä, sienimetsän tuoksusta, kumpparit on kivat, ensimmäiset pikkupakkaset on ihania ja pienenpieni vesisadekin on ajoittain ihan OK.... mutta täytyykö sitä vettä tulla saatana ympäri vuorokauden montaa kuukautta putkeen ja onko pakko myrskytä jatkuvasti niin ettei tukka päässä pysy.

    Aurinkoinen, kaunis syyssää, toivotan sinut tervetulleeksi ... ja jään odottamaan Joulua <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt kun mulla on lyhyt tukka, en ole niin syvästi allerginen tuulelle, mutta voi perskuta kun täällä pääkaupungissa tulee! Varsinkin meidän kotikaupunginosassa.
      Mäkin tykkään kynttilöistä ja kumisaapaista. Kumisaappaat antaa mahdollisuuden pieneen rönttöisyyteen. :)

      Poista

Blogger Template created by Photographic Elements